جمعه , فروردین 10 1403

سومین گام از دوره‌ی اسطوره‌شناسی ایرانی برگزار می‌شود

Ostoure 3

دوره‌ی آموزشی-پژوهشیِ اسطوره‌شناسی که در موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید، با همکاری کانون معماران معاصر و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود، به بررسی روایتهای اساطیری ایران و تمدنهای همسایه می‌پردازد.

«ایزدشناسی مقایسه‌ای» نام سومين گام از مجموعه دوره‌های اسطوره شناسی ایرانی است که در چهار نشست برگزار خواهد شد. هرگام از دوره‌ی اسطوره شناسی ایرانی در قالب گام‌هایی یک ماهه برگزار می‌شود و در هر مرحله سرفصلی تاریخی از اساطیر ایران زمین به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرد و گاه به باورهای دیرینه‌ی دیگر سرزمین‌ها نیز اشاره می‌شود و تحلیلی مقایسه‌ای از مضمون‌ها ارائه می‌شود.

هر یک از دوره‌های یاد شده، به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شوند و دانشجویان می‌توانند در طرح‌های پژوهشی یا برنامه‌های ترجمه وابسته به دوره شرکت کنند و نتایج کارشان را در قالب مقاله یا کتاب منتشر نمایند. سومين گام از دوره‌ی اسطوره‌شناسی شامل چهار نشست است با این سرفصل‌: «ایزدان مصری»، «ایزدان یونانی- رومی»، «ایزدان آریایی» و «ایزدان و آیین‌های چینی»
نخستین نشستِ این دوره، روز چهارشنبه 10 تير ماه ۹۴، ساعت ۵ تا ۶:۳۰ پس از نیمروز، در کانون معماران معاصر واقع در شهرک غرب (قدس)، روبروی مرکز خرید میلاد نور، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، شماره‌ی ۷ برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵-۰۲۱۸۸۲۶۰۵۵۵ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

روزه تکامل

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – فروردین ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *