سه شنبه , مرداد 2 1403

تحلیلی بر اساطير آفرينش برگزار می‌شود

ostore2

بررسی اساطیر ایرانی، با دیدی تحليلي بر اساطیر جهان، درونمایه‌ی دوره‌ی تازه‌ی آموزشی-پژوهشی در موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید است که با همکاری کانون معماران معاصر و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود.

«تحلیلی بر اساطير آفرينش» نام دومين گام از مجموعه دوره‌های اسطوره شناسی ایرانی است که در چهار نشست برگزار خواهد شد.

در روند دوره‌های آموزشی اسطوره شناسی ایرانی که در قالب گام‌هایی یک ماهه و پیاپی برگزار خواهند شد، اساطیر ایران زمین به تفصیل مورد بررسی قرار می‌گیرند و در میانه‌ی آن‌ها به باورهای دیرینه‌ی دیگر سرزمین‌ها نیز اشاره می‌شود و تحلیلی مقایسه‌ای از مضمون‌ها ارائه می‌شود.

نباید فراموش کرد که هر یک از دوره‌های یاد شده، به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شوند و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

دومين گام این دوره‌های آموزشی با عنوان «تحلیلی بر اساطير آفرينش»، شامل چهار نشست با سرفصل‌های «نظم و آشوب و نبرد نخستين: از مردوک تا یهوه»، «اساطير خاستگاه گياهي جهان»، «اساطير هندی در مقایسه با روایتهای فنيقي- يوناني» و «ایزدِ معمار: ساختن هستی در گاهان» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره، روز چهارشنبه 6 خرداد ماه ۹۴، ساعت ۵ تا ۶:۳۰ پس از نیمروز، در کانون معماران معاصر واقع در شهرک غرب (قدس)، روبروی مرکز خرید میلاد نور، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، شماره‌ی ۷ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵-۰۲۱۸۸۲۶۰۵۵۵ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *