سه شنبه , مرداد 2 1403

سلسله گفتارهایی در اندیشه و فرهنگ برگزار می‌شود

چیستا

«چیستا» عنوان سلسله درس‌گفتارهایی از مجموعه دوره‌های جدید آموزشی در موسسه فرهنگی-هنری خورشید است که به بررسی مسائلی در حوزه اندیشه و فرهنگ می‌پردازد.

نخستین گام دوره آموزشی چیستا که به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود، شامل چهار نشست با نام‌های «سیر تکاملی و ساز‌وکارهای عواطف و هیجان‌ها»، «عصب‌شناسی عشق و مهر»، «بازخوانی رساله مهمانی افلاطون» و «بازخوانی رساله سوانح‌العشاق از مولانا احمد غزالی» خواهد بود.

گفتنی است نخستین نشست این دوره در تاریخ یکشنبه هشتم دی ماه 92، ساعت 6 تا 8 پس از نیم‌روز در مرکز علمی-کاربردی فرهنگ و هنر، واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه معینی، پلاک دو، طبقه سوم، کلاس شماره 302 برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می توانند با خانم امینی: 09372320765- 02188260555 تماس بگیرند.

دوره آموزشی چیستا، مجموعه‌ای از سمینارهاست که هر یک به تنهایی، خودبسنده و معنادار هستند، اما در ترکیب با هم، شبکه‌ای گسترده‌تر از معانی و چشم‌اندازها را درباره شاخه‌های متفاوت علوم انسانی فراهم می‌آورند و حتا گاه به علوم پایه نیز سرکی می‌کشند. هر دوره از چهار سمینار تشکیل می‌شود که خط و ربطی مشترک را دنبال می‌کنند، اما اتصالشان سست و پرپیچ و خم است. مضمون سمینارهای هر دوره توسط نظر دانشجویان انتخاب می‌شود و کلاس در کل بر مبنای پرسش‌هایی پیش می‌رود که می‌تواند واگرا و پراکنده باشد، اما در نهایت در تورِ ریزومِ‌جایگاه کلاس، جایی خواهد یافت.

در دوره چیستا، هسته مرکزی بحث‌ها را پرسش‌هایی فلسفی تشکیل می‌دهد، اما این فلسفیدن از مجرای پرداختن به مسائلی شخصی انجام می‌پذیرد که در حوزه‌های جامعه‌شناسی، عصب‌روانشناسی، تاریخ و ادبیات می‌گنجد.

هر نشست، عنوان و موضوع مشخصی دارد و به یک رخداد تاریخی، آرای یک اندیشمند جدی، یا سیر تحول یک مفهوم می‌پردازد.

خط سیری که این مضمون‌ها را به هم متصل می‌کند، خلاقانه و حتا تا حدودی بازیگوشانه است.

همچنین به همت موسسه seminar-e دوره به صورت آنلاین نیز در اینترنت پخش می‌شود و دوستانی که در شهرها و کشورهای دیگر زندگی می‌کنند، می‌توانند با ثبت نام در تارنمای

http://e-seminar.ir/

به طور مجازی در کلاس شرکت کنند.

 

 

همچنین ببینید

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *