سه شنبه , مرداد 2 1403

بررسی تاریخ تمدن ایرانی برگزار می‌شود

tamadon

بررسی تاریخ تمدن ایرانی، درونمایه‌ی دوره‌ی تازه‌ی آموزشی-پژوهشی در موسسه‌ی فرهنگی-هنری خورشید است که با همکاری کانون معماران معاصر و به استادی دکتر شروین وکیلی برگزار می‌شود.

«ایران زمین در بستر جهان (نگاهی کلی)» نیز نام نخستین دوره از مجموعه دوره‌های تاریخ تمدن ایرانی است که از محتوای آن حکایت دارد.

دوره‌های آموزشی تاریخ تمدن ایرانی در قالب گام‌هایی یک ماهه (چهار نشست) و پیاپی برگزار خواهند شد و نگاه سیستمی در روش‌شناسیِ آموزشی این دوره، نگاه حاکم بر همه‌ی آثار و پژوهش‌های استاد مدرس این دوره است و به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزه‌ی تمدنی ایران زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه، به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معناییِ تاریخ معاصر ایران زمین دست یابد.

همچنین در معرفی این دوره‌ی آموزشی نیز نباید فراموش کرد که هر دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

نخستین گام این دوره‌های آموزشی با عنوان «ایران زمین در بستر جهان (نگاهی کلی)»، شامل چهار نشست با سرفصل‌های «مرزبندی مفهوم جغرافیایی ایران زمین»، «فرهنگ‌ها، نژادها، قوم‌ها و زبان‌های ایرانی»، «دوره‌بندی تاریخ ایران زمین» و «تله‌ها و راهبردهای بازخوانی تاریخ : گوشزدهای روش‌شناسانه» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره در روز چهارشنبه دوم اردیبهشت ماه ۹۴، ساعت ۶:۳۰ تا ۸ پس از نیمروز، در کانون معماران معاصر واقع در شهرک غرب (قدس)، روبروی مرکز خرید میلاد نور، خیابان حسن سیف، کوچه دوم، شماره‌ی ۷، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۰۹۳۷۲۳۲۰۷۶۵-۰۲۱۸۸۲۶۰۵۵۵ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *