چهارشنبه , مرداد 24 1403

ساختار کلی و قواعد کلاس‌ها

ساختار کلی و قواعد کلاس‌ها:

۱) دوره‌ها به صورت مجازی بر فضای تلگرام برگزار می‌شود و هریک گروهی برای بحث و تبادل نظر استاد و دانشجویان دارد. ماهانه در هر کلاس یک نشست بحث و پرسش و پاسخ با گروه آموزگاران و یک نشست مشابه با حضور استاد برگزار می‌شود. مباحث دوره‌های همزمان ضمن ارتباط با هم، طوری تنظیم شده که استفاده‌ی جداگانه‌ی دانشجویان از هر دوره نیز ممکن باشد. یعنی سرفصل‌ها مستقل است و شرکت مجزا در هر دوره و هر ماه ممکن است و نیاز به پیش‌نیاز ندارد. با این حال مباحث هر دوره پیوستگی‌هایی با هم دارند و پیگیری‌شان برای مسلط شدن بر آن حوزه کارساز است.

۲) محتوای دوره‌های درزمان از درسگفتارها و سخنرانی‌ها و مقاله‌ها و کتاب‌هایی تشکیل یافته که درهم‌پیوسته‌اند و طی بیست سال گذشته تدریس شده‌اند. هر کلاس از ۵ تا ۱۲ دوره تشکیل شده و هر دوره ۲۰ تا ۱۰۰ درسگفتار را در بر می‌گیرد. هر دوره با واسطه‌ی کانالی به شکل ماهانه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد، اما بارگیری و انتقال این درسگفتارها به بیرون از کانال مجاز و ممکن نیست. یادگیری هر دوره دست کم دو فصل زمان لازم دارد. دانشجویان می‌توانند در ماه‌های پیاپی حضور خود در این دوره‌ها را تمدید کنند.

۳) دوره‌های همزمان ماهانه برگزار می‌شوند و چهار درسگفتار را در برمی‌گیرند که هر هفته تدریس می‌شود. محتوای کلاس‌های همزمان طی دوره بر گروه باقی می‌ماند و دانشجویان در سراسر ماه می‌توانند محتوای آموزشی را ببینند و بشنوند و بارگیری کنند. با پایان هر ماه فهرست دانشجویان پالایش شده و بدنه‌ی مطالب از گروه کلاس پاک خواهد شد و تنها ۱۰٪ محتوا باقی می‌ماند تا راهنمای دانشجویان نوآمده باشد. دانشجویان باید مطالب مورد نظرشان را در زمان برگزاری دوره بردارند و در برای ماه بعد وارد دوره شوند. پس از پایان مهلت‌ ثبت‌نام، نام‌نویسی یا دسترسی به مطالب دوره‌ی پیشین ناممکن می‌شود.

۴) سالی دوبار در نزدیکی جشن مهرگان و نوروز آزمونی عمومی برگزار می‌شود و دانشجویان داوطلب می‌توانند در آن شرکت کنند و به شکل نظری(نوشتن/ سخنرانی/ تولید عناصر فرهنگی و…) و عملی (انجام کاری مشخص) تسلط خود بر محتوا و مهارت‌های آموزش داده شده را نشان دهند. مدرکی شخصی از طرف استاد دوره به برگزیدگان این آزمون‌ها داده می‌شود.

۵) ماهی یک بار نشست حضوری رایگانی برگزار می‌شود که حضور در آن برای دانشجویان آن ماه/ فصل و همراهانشان مجاز و رایگان است. این کلاس بر فضای مجازی هم در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

۶) با توجه به وضعیت کشور، امکان دارد شرایط برگزاری کلاس مجازی (شبکه‌های اجتماعی، تلگرام، اینترنت، برق و…) منتفی شود. در این حالت مسئولیتی متوجه گروه آموزش نیست و جز ابراز تاسف و امید به تغییر کاری از دستمان بر نمی‌آید.

۷) دانشجویان این اصول اخلاقی را همزمان با ثبت‌نام می‌پذیرند که:

الف) محتوای بحث‌های دانشجویان را به بیرون از فضای کلاس منتقل نکنند. ولی نقل مطالب کلاس با ذکر مرجع آزاد است. برای همرسان کردن مطالب کلاس باید پیشاپیش از استاد اجازه گرفت.

ب) سه قاعده‌ی پایه‌ی راستگویی، بازی برنده-برنده، و حفظ حریم شخصی هم‌کلاسان را رعایت کنند.

 

 

شیوه‌ی ثبت نام(دانشجویان داخل و خارج از کشور)

شیوه‌نامه‌ی پیوستن به کلاس های دکتر شروین وکیلی

شهریه‌ و مهلت ثبت‌نام کلاس‌ها