سه شنبه , مرداد 2 1403

طهران عصر ناصری بررسی می‌شود

ایرانشهری 4

طهران عصر ناصری موضوع چهارمين دوره‌ آموزشی-پژوهشی اندیشه‌ ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) است كه از سوي موسسه‌ فرهنگی-هنری خورشید و با همکاری مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ‌وهنر (واحد ۴۶) برگزار می‌گردد.

«طهران در عصر ناصری» عنوان يكی ديگر ازدوره‌های پياپی انديشه‌ ايرانشهری است که از محتوای دوره حکایت دارد و به استادی دکتر شروین وکیل%NL/BM5برگزار می‌شود.

دوره‌های آموزشی اندیشه‌ ایرانشهری در قالب گام‌هایی یک‌ماهه (چهار نشست) و پیاپی برگزار خواهند شد. نگاه سیستمی که روش‌شناسی حاکم بر همه‌ آثار و پژوهش‌های استاد مدرس این دوره است به مخاطب این امکان را می‌دهد تا تمامی رخدادهای حوزه‌ تمدنی ایران‌زمین را در بستری منسجم درک کند و با پرهیز از سیاست‌زدگی رایج در تاریخ‌نگاری‌ عامیانه به لایه‌های ژرف‌تری همچون بافت جمعیتی، زبانی، فرهنگی و معنایی تاریخ معاصر ایران‌زمین دست یابد.

هر دوره به صورت نشست‌های پژوهشی برگزار می‌شود و دانشجویا%:/.,!می‌توانند برای بر عهده گرفتن طرح‌های پژوهشی داوطلب شوند تا نتایج کارشان در قالب مقاله یا کتاب منتشر گردد.

چهارمين گام از دوره‌های آموزشی اندیشه‌ ایرانشهری (نگاهی سیستمی به تاریخ اجتماعی معاصر ایران) با عنوان «طهران در عصر ناصری»، شامل چهار نشست با سرفصل‌های «کالبد شهر طهران، محله‌ها، بناها و جمعیت»، «صورتبندی زبان، علم، نثر و روایتِ طهرانی»، «شعر و شاعران طهرانی» و «خان و مان و نان؛ زندگی اجتماعی مردم طهران» خواهد بود.

نخستین نشستِ این دوره در تاریخ یکشنبه 29 تير‌‌ماه 1393، ساعت ۶ تا ۸ پس از نیمروز در مرکز آموزشی علمی-کاربردی فرهنگ‌وهنر (واحد ۴۶)، واقع در میدان انقلاب، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه‌ شهید محمد بزمه، پلاک ۲، طبقه ۲، کلاس شماره ۲۰۲،  تلفن : ۶۶۵۹۶۱۸۸ برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای هماهنگی و نام‌نویسی می‌توانند با خانم امینی : ۲۳۲۰۷۶۵-۰۹۳۷ و۸۸۲۶۰۵۵۵-۰۲۱ تماس بگیرند.

همچنین ببینید

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی اردیبهشت ۱۴۰۳

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳)

دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی(در زمان – امرداد ۱۴۰۳) دوره‌ی تکامل و عصب‌شناسی ۱) دوره‌ی سوسیوبیولوژی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *