پنجشنبه , آذر 22 1403

بخش نخست، گفتار هفتم: چشم‌اندازهای روستایی

بخش نخست: هیتلر

گفتار هفتم: چشم‌اندازهای روستایی

بخشی مهم از نقاشی‌های دوره‌ی وین به چشم‌اندازهای روستایی مربوط می‌شود که بیشترشان با آبرنگ کشیده شده‌اند. برخی از این آثار چشم‌اندازهایی آرام و سرسبز و به نسبت شاد را نشان می‌دهند که اغلب افرادی بدون جزئیات چهره در زمینه‌ی آن دیده می‌شوند.

Hitler paintings

چشم‌انداز روستایی (۱۹۱۰.م)Hitler

منظره ۱۹۰۸.م Hitler's Paintings for Sale | Mental Floss

 

https://i.imgur.com/GSh288q.jpg

بیشتر از این آثار طراحی‌هایی سردستی هستند که نمایی از منظره‌ای را ثبت می‌کرده است و قاعدتا بعدتر همچون سرمشقی برای کشیدن اثر اصلی به کار گرفته می‌شده‌اند. بیشتر این آثار اندازه‌ای کوچک دارند و با آبرنگ و تنوع رنگی پایین کشیده شده‌اند.

G:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرchurch-at-dawn.jpg!Large.jpg G:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرtown-gate.jpg!Large.jpg

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-7bad923f9fc66879c63594d3bddb84a1

G:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرhundswiese-farmhouse.jpg!Large.jpg

خانه‌ی روستاییG:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرcountry-road.jpg!Large.jpg

راه روستایی 

در این میان البته نقاشی‌هایی که با مداد کشیده شده باشند هم یافت می‌شوند که در میان‌شان مثلا چشم‌انداز لینز جای توجه دارد.

G:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرlinz-landscape.jpg

گنبد کلیساG:\pix\1910 Hitler\1920 هیتلرchurch-spire.jpg!Large.jpg

 چشم‌انداز لینزG:\pix\1910 Hitler\1913 هیتلر Die neue Hermannsmühle (1913).jpg

 آسیاب نو- ۱۹۱۳.مG:\pix\1910 Hitler\1912 هیتلر Town Scene with Unusual Store Sign Post.JPG

شهر و نشانه‌ی فروشگاه غریب- ۱۹۱۲.م

G:\pix\1910 Hitler\1916 هیتلرmillhouse.jpg!Large.jpg

آسیاب- ۱۹۱۶.مG:\pix\1910 Hitler\1920 hitler-broken-ruins.jpg

ویرانه‌ها- ۱۹۲۰.م http://1.bp.blogspot.com/_0n9IExEpmh8/SoNfWy5EaUI/AAAAAAAAFp4/eEMNezmCf20/s1600/28029821_1214655486_1_22.jpg

G:\pix\1910 Hitler\1915 Austria in the summer time. Note Hitler's signature.jpg

بالا: خانه و دریاچه- ۱۹۱۹.م؛ پایین : هاوبوردَن- ۱۹۱۶.مArtwork by Adolf Hitler G:\pix\1910 Hitler\1916 hitler-Haubourdin . 1916.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-s0Vlp6qCjdo/UgkkciBIM8I/AAAAAAAAR2Q/GJP8eBPVpHQ/s1600/Adolf+Hitler+-+Painting+-+Alpine+Scene+-+Biography+-+Occult+Third+Reich+-+Peter+Crawford+.png http://2.bp.blogspot.com/-yDlZuUHQvcQ/UgkmC3szskI/AAAAAAAAR2g/1GkSabZgz2M/s1600/Adolf+Hitler+-+Painting+-+Alpine+Scene+2+-+Biography+-+Occult+Third+Reich+-+Peter+Crawford+.png

دو چشم‌انداز از آلپhttp://1.bp.blogspot.com/_0n9IExEpmh8/SlLdLcDDIII/AAAAAAAACxg/udNB4BJ_y2I/s1600/pic-6b.jpg

Hitler

چشم‌انداز- ۱۹۲۰.م G:\pix\1910 Hitler\1912 هیتلر AHLandscape.jpg

چشم‌انداز- ۱۹۱۲.م

در نقاشی‌های هیتلر از چشم‌اندازهای روستایی و طبیعی چند الگوی تکرار شونده به چشم می‌خورد. آن غیاب انسان که سخن‌اش رفت، در اینجا هم آشکارا دیده می‌شود. هرچند به اندازه‌ی منظره‌های جنگی شگفت‌انگیز و نامنتظره نیست. چون بیشتر چشم‌اندازها از دوردست بازنموده شده‌اند و تصویر انسان در این بستر ضرورت یا کارکردی نداشته است. با این همه در برخی از این نقاشی‌ها یکی دو روستایی در گوشه‌ای دیده می‌شود. اما در آن مواردی هم که انسانی در قاب تابلو دیده می‌شود، گویی در منظره‌ی طبیعی پیرامون‌اش حل شده است.

دومین ویژگی این تابلوها آن است که با همان دقت در جزئیات و پرداخت ریزبینانه کار شده‌اند. الگویی که در نقاشی‌های آبرنگ از منظره رایج نیست. اصرار هیتلر در کشیدن برگها یا سفالهای شیروانی از سویی منظره‌هایش را دقیق و شفاف کرده و از سوی دیگر از رها شدن رنگها و در هم دویدن‌شان جلوگیری کرده است، و این الگویی است که نمونه‌اش را در دو نقاشی آخری صفحه‌ی پیشین می‌بینیم. همچنین استفاده‌ی هیتلر از رنگهایی که اغلب روشن و شاد هستند و تاکیدی که بر تلفیق خانه‌های روستایی با درختان دارد باید مورد تأمل قرار بگیرد.

Under the hammer: The Nazi dictator's paintings are up for sale at an auction in Nurenberg in southern Germany  There has been no indication yet how much the latest collection could sell for when it goes under the hammer

 

 

ادامه مطلب: بخش نخست، گفتار هشتم: نماهای معمارانه

رفتن به: صفحات نخست و فهرست کتاب